Monday, October 28, 2013

ကၽြန္ေတာ္ ႏွင္႔ အေတြးစမ်ား

                             


                              ည သည္ တိတ္ဆိ္တ္ ၿငိမ္သက္လ်က္ ရွိေနေပသည္။ အခ်ိန္အားၿဖင္႔ သန္းေခါင္း ယံေက်ာ္ခ်ိန္သို႔ တုိင္ေနခဲ႔ေလသည္။ ေကာင္းကင္တြင္ မွိ္တ္မွိတ္တုပ္တုပ္ ၾကယ္ ေလး မ်ားမွ အပ လမင္း နွင္႔ တိမ္ တုိက္မ်ား ကင္းစင္ လ်က္ရွိေနေပသည္။ သမရိုးက် ေၿပာရလွ်င္ ဒီလို ညမ်ဳိး သည္ ေကာင္း မြန္စြာ အိပ္စက္ အနားယူသူတုိ႔ အဖို႔ ေကာင္းေသာ ည တစ္ညတစ္ ပင္ ၿဖစ္ေခ်လိမ္႔မည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္႔ ရဲ႕အေတြးေတြ ကေတာ႔
ေကာင္းမြန္စြာ အိပ္စက္ နားခုိဖို႔ ၿငင္းဆန္လ်က္ ရွိေနေပသည္။ အတိက်ဆိုရပါလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္႔ဧ။္ အေတြးတို႔ သည္ ေၿပးလႊားေဆာ႔ ကစားလ်က္ပင္ ရွိေနေသး သည္။


                             ကၽြန္ေတာ္ ေၿပးလႊားေဆာ႔ ကစားေနေသာ အေတြးတို႔ကို တစ္စၿခင္းစီ လုိက္ေကာက္ ၾကည္႔မိ သည္။ ထုိ အေတြးတုိ႔သည္ လြန္ခဲ႔ေသာ ႏွစ္ အနည္းငယ္က အေၾကာင္းရာ မ်ား လည္း ၿဖစ္ေနေပသည္။ ထုိ အခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္႔ တြင္ ယံုၾကည္အားကိုး ခင္မင္ရေသာ ၊ အရင္းႏွီးဆံုးေသာ မိန္းခေလး သံုးဦး ရွိေနခဲ႔ေလသည္။ သူမတို႔ သံုးဦးသည္ ကၽြန္ေတာ္႔ ဘ၀တြင္ အေရးပါ အရာေရာက္ခဲ႔ၾကသူမ်ားလည္း ၿဖစ္ခဲ႔ၾကေလသည္။ အရာရာကို အားကိုး တိုင္ပင္ ေဖာ္ လည္း ၿဖစ္ခဲ႔ရသည္။ သူမ တို႔ သံုးေယာက္ နွင္႔ ပတ္သက္လာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ သူတုိ႔ကို အၿမဲတမ္း ဦး စားေပး တက္သကဲ႔ သို႔ သူမ တို႔သည္လည္း ထုိနည္းအတုိင္းပင္ ၿဖစ္လိမ္႔မည္ဟု ထင္ၿမင္ခဲ႔ပါသည္။ ထို အေတြးသည္ ထို အခ်ိန္က ေတြးေသာ အေတြး ၿဖစ္ေကာင္း ၿဖစ္ေပလိမ္႔မည္။ 


                             ကၽြန္ေတာ္႔ ရဲ႕ အေတြးေတြကို ဆက္လက္စီးေမ်ာၾကည္႔ေလရာ ပထမ တစ္ေယာက္ သည္ ႏိုင္ငံ ရပ္ၿခားမွ ၿဖစ္ေလသည္။ သူမသည္ စိတ္ကူးစိတ္သန္း ေကာင္းမြန္ သူ တစ္ဦးလည္း ၿဖစ္သည္။ ဘ၀ ကို ခပ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ၿဖတ္သန္းတက္ၿပီး ၿဖတ္ထိုး ဥာဏ္လည္း ထက္ၿမက္ လွသည္။ သူမ ႏွင္႔ စကားေၿပာဆိုမိတုိင္း ထို ေပ်ာ္စရာ အေၾကာင္း ရာမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္႔ ဆီသို႔ပါ ကူးစက္လာတတ္သည္။ သူမ ႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေမြးလ ၿခင္းလည္း တူညီၿပီး အသက္ အရြယ္ လည္း တူညီၾကေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ အေတြးေခၚ ၊ အယူအဆ ၊ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္တုိ႔သည္လည္း ထပ္တူ နီးပါး က် တတ္ေလသည္။ ထုိ႔အၿပင္ အႏုပညာကို ၀ါသနာ ပါပံုၿခင္း လည္း တူညီၾကၿပန္သည္။ သူမႏွင္႔ စေတြ႔ကာစ တြင္ သာမန္သာ သေဘာထားခဲ႔ေသာ္လည္း  ေနာက္ပိုင္းတြင္ တစ္ဦးႏွင္႔ တစ္ဦး ေလးနက္လာၾကကာ ယံုၾကည္မႈကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ႔သည္အထိ ၿဖစ္လာခဲ႔ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘ၀ ႏွင္႔ ပတ္သက္ေသာ အခက္ခဲ မ်ား ရင္ဆိုင္ ၿဖတ္သန္းသည္႔အခါ တိုင္းလုိလုိပင္ သူမ   ႏွင္႔ တိုင္ပင္ ၿဖစ္ခဲ႔ေလသည္။ သူမ သည္လည္း ကၽြန္ေတာ္႔ အတိုင္း ပင္ ၿဖစ္္ေလသည္။ သူမ အခက္ခဲ ၾကံဳလာရတုိင္း ၊ ရင္ဆိုင္ရတုိင္း မည္သုိ႔ မည္ပံု ဆံုးၿဖတ္ ရမည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ႏွင္႔ တိုင္ပင္ တတ္ေလ႔ ရွိေလသည္။ သို႔ေပမယ္႔ သူမသည္ သူကိုယ္တိုင္ အခက္ခဲေတြ ႏွင္႔ ရင္ဆိုင္ လာရတုိင္း အားငယ္ တတ္သူ လည္း ၿဖစ္ေလသည္။ အတုိခ်ဳပ္ၿပီး ေၿပာရလွ်င္ သူမ ႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္သည္ အၿပန္အလွန္ တိုင္ပင္ေဖာ္ တိုင္ပင္ဖက္ ၊ အားေပးေဖာ္ အားေပးဖက္ ၊ ကူညီေဖာ္ ကူညီဘက္ ၿဖစ္လာခဲ႔ေလသည္။ 


                            ဒုတိယ တစ္ေယာက္သည္႔ ႏိုင္ငံ ရပ္ၿခားမွ မဟုတ္ပဲ ၿမန္မာၿပည္တြင္း ကသာ ၿဖစ္ေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ေနတဲ႔ ၿမိဳ႕ႏွင္႔ သူမ ေနတဲ႔ ၿမိဳ႕တို႔သည္ မိုင္ သံုးရာေက်ာ္မွ် ကြာေ၀းေလသည္။ သူမ သည္ ပထမ တစ္ေယာက္ ႏွင္႔ ပံုစံ အနည္းငယ္ ကြဲ လြဲေလသည္။ သူမ သည္ ဘ၀ကို ရုန္းကန္ရေသာ မိန္းခေလး တစ္ဦး ၿဖစ္ေလ သည္။ သူမသည္ အၿမဲတမ္းလိုလုိ ကၽြန္ေတာ္႔ အား ေနာက္ ကြယ္ကေန တက္ႏိုင္သမွ် ဦးစားေပး ကူညီေပးေနတက္သူ ၿဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ညစ္ေနေသာအခ်ိန္အခါတုိ႔ တြင္ သူမ သည္ ကၽြန္ေတာ္အား စကားလာေၿပာေလ႔ ရွိသလို သူမ စိတ္ညစ္စရာ ၾကံဳသည္႔ အခါမ်ဳိးတြင္လည္း ကၽြန္ေတာ္႔ကို စကားလာေၿပာေလ႔ ရွိေလသည္။ ထုိ႔အၿပင္ သူမသည္ ခံစားလြယ္ တက္ေသာ ႏွလံုးသားကို လည္း ပိုင္ဆုိင္ထားသူ တစ္ဦးလည္း ၿဖစ္ေလသည္။ သူမ ရဲ႕ ႏွလံုးသားတြင္ လည္း ဘ၀ရဲ႕ ရိုက္ခတ္မႈတုိ႔ေၾကာင္ ႔ၿဖစ္ေပၚ လာေသာ ခံစားခ်က္တို႔လည္း အၿမဲလိုလုိ ကိန္းေအာင္း   ေနတက္ေလ သည္။ သူမ သည္ ကၽြန္ေတာ္႔ အေပၚ ဂရုဏာတရား ၊ ေစတနာတရားတုိ႔ၿဖင္႔ စကားေၿပာဆိုတက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ေမ ႔ေလ်ာ႔   ေနေသာ ကိစၥ ရပ္ မ်ားကိုလည္း ေထာက္ၿပ ေၿပာဆိုတက္ေလသည္။ အထူးသၿဖင္႔ ဘာသာတရား တို႔ နွင္႔ သက္ဆိုင္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ား တြင္ သူမ သည္ ကၽြန္ေတာ္႔အား အစဥ္အၿမဲ သတိေပးေနတတ္ သူ တစ္ေယာက္ လည္း ၿဖစ္ေလသည္။ သူမ ႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္ သည္ တစ္ဦးရဲ႕ စိတ္ခံစားခ်က္ကို တစ္ဦး က နားလည္တတ္ၿပီး အားငယ္ စိတ္ ပ်က္ေနေသာ အခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ ေဖးမ မႈမ်ား ၿပဳလုပ္ တတ္ ၾကၿပီး က်န္အခ်ိန္ မ်ားတြင္ စကားသိပ္မေၿပာၿဖစ္ခဲ႔ၾကေခ်။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္ကာလ ၾကာလာ သည္ႏွင္႔ အမွ် သူမသည္လည္း ကၽြန္ေတာ္႔ ဧ။္ ယံုၾကည္ကိုးစားရ သူ တစ္ေယာက္ ၿဖစ္လာခဲ႔ၿပီး ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း သူမအတြက္ ယံုၾကည္ရသူ တစ္ဦး ၿဖစ္လာခဲ႔ေလသည္။


                           တတိယ တစ္ေယာက္သည္ကား ထုိ ႏွစ္ေယာက္ ႏွင္႔ လြန္စြာမွ ၿခားနားေလသည္။ သူမ သည္ ကၽြန္ေတာ္႔ ရဲ႕  ခ်စ္ရသူ ခ်စ္သူ ၿဖစ္ေလသည္။ သူမ ႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္ သည္ တစ္ၿမိဳ႕တည္း မွ ၿဖစ္ၿပီး အမွတ္မထင္ ဆံုေတြ႔ ခဲ႔ၿပီး သိပ္မၾကာခင္ အခ်ိန္မွာ ခ်စ္သူဘ၀ သို႔ ေရာက္ရွိခဲ႔ ၾကေလ သည္။ သူမ ရဲ႕ စိတ္ေန စိတ္ထား တု႔ိသည္ တစ္ခါတရံ လြန္စြာမွ မွန္းဆ ရခက္ေလ သည္။ ေခါင္းမာ တတ္ သည္႔ ေနရာတြင္လည္း သူမတူေခ်။ မွားေနမွန္း သိေနရက္ နဲ႔ ပင္ ေရွ႔ ဆက္ တုိး လုပ္ကိုင္ တတ္သာ အက်င္႔စရိုက္ မ်ဳိးလည္း ပိုင္ဆိုင္ထားေလသည္။ သူမသည္ အၿမဲတမ္း လုိလိုပင္ ကၽြန္ေတာ္႔ ေနာက္မွ လုိက္တတ္သူ တစ္ဦး လည္း ၿဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ေကာင္းမြန္စြာ လုိက္တတ္ သူေတာ႔ မ ဟုတ္ခဲ ႔ေခ်။ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ေဆာင္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားဧ။္ အၿပစ္အနာဆာမ်ား ကို ေ၀ ဖန္ေထာက္ၿပကာ ၿပစ္တင္ တတ္သူ တစ္ဦးလည္း ၿဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔အၿပင္ တုိင္ပင္ေဖာ္လည္း မရေခ်။ အၾကံၿပဳေဖာ္လည္း မရေခ်။ ကၽြန္ေတာ္ ကသာ သူမအတြက္ အၿမဲလိုလုိ ဂရုစိုက္ကာ စီစဥ္ ေပးတတ္ခဲ႔ေလသည္။ သို႔ေပမယ္႔ သူမကို ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ခံစား ခ်က္ေၾကာင္႔ တစ္ဘ၀စာ လက္တြဲေဖာ္အၿဖစ္ ရည္မွန္းထားခဲ႔ေလသည္။ သို႔ေပမယ္႔ သူမ ႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႕ ဆက္ ဆံေရး သည္ အခ်ိန္ကာလ ၾကာၿမင္႔လာေလေလ သံသယတုိ႔ မ်ားလာခဲ႔ၿပီး တေၿဖးေၿဖး ယံုၾကည္မႈ လည္း ေလ်ာ႔ က် လာ ခဲ႔ ေလ သည္။  ေနာက္ဆံုး သူမသည္ ခ်စ္သူသက္ တမ္း ႏွစ္ႏွစ္ ခြဲ သံုးႏွစ္နီးပါး အၾကာတြင္ မထင္မွတ္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ား ၀င္ေရာက္လာခဲ႔ၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ႔္ အား ေနာက္ေက်ာ ဓါးၿဖင္႔ထိုး ကာ စြန္႔ခြာ သြား ခဲ႔ေလသည္။ 


                          ထိုအခ်ိန္သည္ ကၽြန္ေတာ္႔ ဘ၀ ရဲ႕ အခက္ခဲဆံုး ၊ အၾကမ္းတမ္းဆံုး ေန႔ရက္မ်ားကို ၿဖတ္သန္း ရေသာ အခ်ိန္ခါ ၿဖစ္လာခဲ႔ေလသည္။ ခံစားရေသာ ခံစားခ်က္တို႔သည္ ႏွလံုးသားႏွင္႔ မဆန္႔ခဲ႔ေခ်။ ထုိ အေၿခေန မ်ဳိး တြင္ ကၽြန္ေတာ္႔ ဘ၀ ရဲ႕ တုိင္ပင္ေဖာ္ တုိင္ပင္ဖက္ ၿဖစ္ခဲ႔သူ ပထမ မိန္းခေလးက သူ႔ဘ၀ ႏွင္႔  ႏိႈင္းယွဥ္ကာ အားေပး ေဖးမကာ ခံစားေနရေသာ ခံစားခ်က္ ဆုိးဆိုးမ်ား ကို သက္သာေလ်ာ႔ပါး သြားေအာင္ အတက္ႏိုင္ဆံုး ကူညီ ေပးေလသည္။ သို႔ေသာ္ အၾကံဥာဏ္ေတာ႔ သိပ္မေပးခဲ႔ေခ်။ လုိအပ္သေလာက္သာ သူမက ညႊန္ၿပေပး ခဲ႔ ေလ သည္။ ဘာေၾကာင္႔ ဆိုသည္ ကိုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ ခဲ႔ပါ။ သူမ လည္း ထုတ္ေဖာ္ မေၿပာခဲ႔ပါ။ ဒုတိယ မိန္းခေလး ကမူ ကၽြန္ေတာ္႔ ခံစားခ်က္ အေၾကာင္းရာမ်ားကို သိပ္မေၿပာေပ။ ကၽြန္ေတာ္က  ေၿပာၿပခဲ႔ရင္လည္း အၿပဳသေဘာေဆာင္ေသာ ဘက္သို႔သာ ညႊန္ၿပေပးကာ ကၽြန္ေတာ္ ႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ႔္ ခ်စ္ရသူတို႔ ႏွစ္ ဦး လက္တြဲႏိုင္မည္႔ နည္းလမ္းမ်ားကို သာ ေၿပာၿပ ေပးတတ္ေလသည္။ ၿပသာနာကို အေကာင္း ဆံုး ေၿဖရွင္းရန္ ႏွင္႔ အေကာင္းဘက္ က ေတြးရန္ အၿမဲတမ္း အၾကံၿပဳ တတ္ေလသည္။ သူမ သည္ လည္း ဘာေၾကာင္႔ ထိုသို႔ ၿပဳမူသည္ ဆိုသည္ကို လည္း ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ ခဲ႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မေမးၿဖစ္ခဲ႔ပါ။  ေသခ်ာသည္ကေတာ႔ သူမတို႔ ႏွစ္ေယာက္သည္ ကၽြန္ေတာ္႔ ကို စြန္႔ခြာ မသြားပဲ ၿဖဴစင္စြာ နဲ႔ ၊ရပ္တည္မႈပံုစံ ကြဲလြဲစြာနဲ႔ ေဖးမ ေပးၾကသူမ်ား၊ စိတ္ဒဏ္ရာကို ကူညီသူ မ်ား အၿဖစ္ ဆက္လက္ တည္ခဲ႔ၾကေလသည္။ 


                           ည သည္ တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္လ်က္ ရွိေနေပသည္။ ၾကယ္ေတြသည္လည္း အိပ္ ငိုက္ေန ၾကေလ သည္။ ကၽြန္ေတာ္႔ ရဲ႕ အေတြးေတြကေတာ႔ ေလာင္ ၿမိဳက္လ်က္ပင္ ရွိေနေသးသည္။ ရင္ထဲက ဒဏ္ရာ ေတြသည္လည္း အခုထိ အစိမ္းတုိင္းသာ ရွိေနေသးတယ္။ ၿဖတ္သန္းရေသာ ဘ၀ ကိုလည္း အံ႔ၾသ မင္သက္မိေနသည္။ ေလာက၌ ၿဖစ္ ခ်င္တာ မၿဖစ္ရ ၊ မၿဖစ္ခ်င္တာ ၿဖစ္ရဆိုေသာ ဘ၀ေတြရဲ႕ ရႈပ္ေထြးဆန္းၿပားမႈကိုလည္း စဥ္းစားေတြးေတာ မိေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္႔ ဘ၀တြင္ ၾကံဳခဲ႔ ရေသာ တစိမ္း မိန္းခေလး သံုးေယာက္ဧ။္ မတူကြဲၿပားၿခားနားမႈကိုလည္း ဆန္း စစ္ ေနမိေလသည္။ တစ္ဘ၀စာ ရည္ရြယ္ထားၿပီး အခ်စ္ၾကီးခ်စ္ခဲ႔ရေသာ သူက ကိုယ႔္ေနာက္ေက်ာကို ဓါးထိုးကာ ကိုယ႔္ ကို စြန္႔ခြာ ထြက္သြားခဲ႔ၿပီး သာမန္သိကၽြမ္း ခင္မင္ခဲ႔ရေသာ သူမ်ားက ကိုယ္႔အတြက္ အၿဖဴစင္ဆံုး ရပ္တည္ကာ ဘ၀ ရဲ႕ အေရးၾကီးေသာ အခ်ိန္အစိတ္ပိုင္းမ်ား ၌ မိတ္ေဆြစစ္မ်ား အၿဖစ္ ရပ္တည္ သြားၾကသည္။ ထို အေၾကာင္း ရာမ်ားသည္ အေသခ်ာ ေတြးၾကည္႔လွ်င္ ဟာသဆန္ေသာ မ်က္လွည္႔ ၿပကြက္ တစ္ခု လုိပင္ ၿဖစ္ေလသည္။



                          အခ်ိန္သည္ သန္းေခါင္းယံအခ်ိန္မွ မိုးေသာက္ခ်ိန္သို႔ တုိင္ခဲ႔ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ အေတြးတို႔ ကို ဆက္လက္ေတြးေနဆဲ ၿဖစ္ေလသည္။ ေနာက္ထပ္ ေနာက္ထပ္ မည္ေရြ႕မည္မွ် ဆက္လက္ေတြးေနမလဲ ဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ မသိေခ်။ ေသခ်ာသည္ကေတာ႔ လူသားတုိ႔ဧ။္ ဘ၀ ဘ၀ တုိ႔သည္ ေတြးစရာမ်ားၿဖင္႔ ၿပည္ႏွက္ေနၾကသည္ သာလွ်င္ ၿဖစ္ေပသည္။ ထုိ အေတြးမ်ားသည္ လူ႔ဘ၀ေတြရဲ႕ အတိတ္လည္းၿဖစ္ႏိုင္သလို ၊ ေရွ႔ဆက္မည္႔ ခရီးလည္း ၿဖစ္ နုိင္ေလသည္။ ထုိ ခရီးမ်ား အားလံုးသည္ ေခ်ာေမြ႔မႈခ်ည္း သက္သက္သာ ၿဖစ္လိမ္႔ေခ်မည္မဟုတ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ အားလံုးသည္ ဆက္လက္ၿပီး ေတြးစရာမ်ား၊ အေတြးစမ်ားႏွင္႔ ၿပည္႔စံုေနဦး မည္သာ ၿဖစ္ေလေတာ႔ သည္။



ေရာ႔ခ္ကာ ( လင္းေရာင္ၿခည္ )
28.10.2013
11:45 PM


No comments:

Post a Comment