Tuesday, January 8, 2013

ေမြးေန႔လက္ေဆာင္။



                            ကၽြန္ေတာ္ 7 ႏွစ္သားအရြယ္က ၿဖစ္ပါသည္။ ေမေမသည္ သူ႔ မိတ္ေဆြတစ္ဦးအား မနက္ ၿဖန္ ခါသည္ သူမ၏ 30 ၿပည္႔ေမြးေန႔ ၿဖစ္ေၾကာင္းကို ေၿပာဆိုေနသံကို ၾကားရပါသည္။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္ သည္ အေၾကာင္းၿပခ်က္ႏွစ္ခုကို စဥ္းစားမိပါသည္။ ပထမ အခ်က္က ေမ႔ေမ႔တြင္ေမြးေန႔ရွိေၾကာင္း အရင္က မသိခဲ႔ၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။ ဒုတိယအခ်က္မွာ ေမေမ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ရရွိသည္ကို တစ္ခါမွ်မၿမင္ ေတြ႔ဖူး ၿခင္းပင္ ၿဖစ္သည္။

                           ကၽြန္ေတာ္သည္ ေမ႔ေမ႔ကိုေမြးေန႔လက္ေဆာင္ေပးခ်င္လာမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ခန္းထဲ သို႔ ၀င္ၿပီး အရုပ္စုဘူးေလးကို ဖြင္႔လိုက္ပါသည္။ ငါးၿပားေစ႔ေလး 5 ေစ႔ထြက္လာပါသည္။ ထို ငါးၿပားေစ႔မ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ္႔၏ ငါးပတ္စာ မုန္႔ဖိုး ၿဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္နားရွိ စတိုးဆိုင္ေလးသို႔ သြားၿပီး စတိုးဆိုင္ ပိုင္ရွင္ အား ကၽြန္ေတာ္႔ အေမအတြက္ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ ၀ယ္လိုေၾကာင္း ေၿပာၿပပါသည္။
                           
                           ဆိုင္ရွင္က တစ္မက္တန္ ပစၥည္းေလးမ်ားကို ၿပသပါသည္။ ေၾကြရုပ္ေသးေသးေလးမ်ားကို ၿပသပါသည္။ ေမေမသည္ ေၾကြရုပ္ေသးေသးေလးမ်ားကို ႏွစ္သက္တက္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေမေမတြင္ ေၾကြ ရုပ္ေလးမ်ား အမ်ားအၿပား ရွိေနၿပီး သားၿဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ တစ္ပတ္တစ္ခါ ထို ေၾကြရုပ္ေလး မ်ား ကို ဖုန္ သုတ္ေပးရပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ေၾကြရုပ္ေလးမ်ားကို မေပးလိုေတာ႔ပါ။ တစ္မတ္တန္ သၾကားလံုး ဘူး ငယ္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ေမေမမွာ ဆီးခ်ိဳေရာဂါရွိရ်္ သၾကားလံုးလည္း မေပးသင္႔လို႔ ဆံုးၿဖတ္လိုက္ ပါသည္။
                            
                            ေနာက္ဆံုးတြင္ ဆိုင္ရွင္ ဆံညွပ္ထုပ္ေလးကို ၿပပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္႔ ေမေမတြင္ အလြန္ လွ ပ ၿပီး ရွည္လ်ား နက္ေမွာင္ေသာ ဆံပင္မ်ားရွိပါသည္။ ေမေမသည္ တစ္ပတ္လွ်င္ ႏွစ္ၾကိမ္ခန္႔ အနည္း ဆံုး ေခါင္းေလွ်ာ္ေလ႔ရွိပါသည္။ ေခါင္းေလ်ွာ္ၿပီးလွ်င္ ဆံညွပ္ေလးမ်ားၿဖင္႔ ဆံပင္ကို လိပ္ထားေလ႔ ရွိ တက္ပါ သည္။ ေနာက္ေန႔တြင္ ဆံညွပ္ေလးမ်ားကို ေၿဖလိုက္တဲ႔အခါ နက္ေမွာင္ေသာ ဆံပင္လိႈင္း တြန္႔မ်ား သည္ သူမ၏ ပခံုးထက္မွာ ၿဖာက်လာလွ်င္ ေမေမသည္ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးတစ္ထက္ပင္ ပိုလွေနပါသည္။
                            
                           ထို႔ေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုဆံညွပ္ထုပ္ေလးမ်ားကို ၀ယ္ယူရန္ ဆံုးၿဖတ္လိုက္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ငါးၿပားေစ႔ ငါးေစ႔ ေပးကာ ထို ဆံညွပ္ထုပ္ေလးက္ို ယူေဆာင္လာခဲ႔ပါသည္။ ဆံညွပ္ထုပ္ေလးကို အိမ္သို႔ ယူလာၿပီးေနာက္ ထုပ္ပိုးစကၠဴ၀ယ္စရာ ပိုက္ဆံ မက်န္ေတာ႔သၿဖင္႔ ရုပ္ၿပ ကာတြန္းစာအုပ္မွ ေ၇ာင္စံု ပါ ေသာ စကၠဴေလးကို ၿဖတ္ယူၿပီး ဆံညွပ္ထုပ္ေလးကို ထုတ္ပိုးထား လိုက္ပါသည္။
                             
                            ေနာက္ေန႔နံနက္တြင္ မိသားစုအားလံုး နံနက္စာစားရန္ ထမင္းပြဲတြင္ ထိုင္ေနၾကစဥ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေမေမထံ ေလွ်ာက္သြားၿပီး ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႔လက္ေဆာင္ထုပ္ေလးကို ေပးရင္း ေမေမ႔အတြက္ ေပ်ာ္စရာေမြးေန႔ေလးၿဖစ္ပါေစလို႔ ေၿပာၾကား လိုက္ပါသည္။ ေမေမသည္ ပထမတြင္ အံံ့အားသင္႔စြာၿဖင္႔ ေခတၱ မွွ်ၿငိမ္ေနပါသည္။ ထို႔ေနာက္ေမေမ႔ မ်က္လံုးတြင္ မ်က္ရည္မ်ား၀ဲလာၿပီး ရုပ္ၿပကာတြန္းစာအုပ္မွ စကၠဴ ၿဖင္႔ ထုပ္ထားေသာ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႔ လက္ေဆာင္ထုပ္ေလးကို ေၿဖလိုက္ပါသည္။ ေမေမ႔လက္ထဲသို႔ ဆံညွပ္မ်ား ေရာက္သြားခ်ိန္မွာေတာ႔ ေမေမသည္ ငိုေနခဲ႔ပါသည္။
                             
                          ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းနည္းပါတယ္ေမေမ။ သား ေမေမ႔ကို ငိုေအာင္ လုပ္ တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သားက ေမေမ႔အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ႔ ေမြးေန႔ေလးတစ္ခု ၿဖစ္ေစခ်င္လို႔ပါ ဟု ေၿပာလိုက္ ပါသည္။ ထိုအခါ ေမေမက အို သားရယ္ ေမေမေပ်ာ္ပါတယ္ကြယ္ ဟု ကၽြန္ေတာ္႔ကို ၿပန္ေၿပာလိုက္ပါသည္။ ေမေမ မ်က္လံုးကို ၾကည္႔လိုက္ရာ မ်က္ရည္မ်ားၾကားက အၿပံဳးကို ေတြ႔လိုက္ရပါသည္။ ေမေမက ေမေမ႔ တစ္သက္တာမွာ သားရဲ႔ လက္ေဆာင္ဟာ ေမေမပထမဆံုးရဖူးတဲ႔ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ဆိုတာ သားသိရက္ လား ဟင္ လို႔ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေၿပာပါသည္။
                             
                           ေမေမသည္ ကၽြန္ေတာ္႔ကို သူ႔ရဲ႔ရင္ခြင္ထဲဆြဲသြင္းရင္း နမ္းပါသည္။  သိပ္ကို ေက်းဇူး တင္ ပါ တယ္ သားရယ္ဟု လည္း ႏႈ႕တ္ကေန ေၿပာပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႔ အမ ဘက္သုိ႔လွည္႔ၿပီး ဒီမွာ ၾကည္႔ပါအံုး။ မင္းေမာင္ေလးက ေမေမ႔ကို လက္ေဆာင္ေပးတာ။ ငါ႔ သားေလးက ေမေမ႔ကို လက္ေဆာင္ ေပးတာ လုိ႔ ေၿပာပါသည္။ တဖန္ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႔ အစ္ကို နဲ႔ အေဖ ဘက္သို႔ လွည္႔ၿပီး ထပ္ေၿပာၿပန္ပါသည္။
                             
                           ထို႔ေနာက္ေမေမသည္ ေခါင္းေလွ်ာ္ ေရခ်ဳိးရန္ ေရခ်ဳိးခန္းဆီသုိ႔ ထြက္သြားၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေပးေသာ ဆံညွပ္ကေလးမ်ားကိုပါ တစ္ပါတည္း ယူေဆာင္သြားပါေတာ႔သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္အား ေဖေဖက ေဖေဖတုိ႔ႀကီးၿပင္းခဲ႔ရတဲ႔ ဟိုးေတာင္ေပၚ နယ္စပ္ေဒသမွာ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသား လူႀကီးေတြကို ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ေပးေလ႔မရွိၾကဘူး။ ကေလးေတြကိုသာေပးေလ႔ ရွိၾကတယ္။ သား ေမေမတို႔ မိသားစုက သိပ္ဆင္းရဲတယ္ေလ။ ဒါေၾကာင္႔ ကေလးေတြကိုေတာင္ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ မေပးႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမယ္႔ သား ဒီေန႔ေပးတဲ႔ လက္ေဆာင္ေလးေၾကာင္႔ သားေမေမ သိပ္ေပ်ာ္သြားတာကိုေတြ႔ေတာ႔ ေဖေဖ တို႔ရဲ႔ အစဥ္လာ ကိုေတာင္ ၿပန္စဥ္းစားရမလိုၿဖစ္ေနၿပီ။ ေဖေဖ ေၿပာခ်င္တာကေတာ႔ ေဖ႔ေဖ႔သားက ေဖေဖတို႔ရဲ႔ အစဥ္လာ ေဟာင္းကို ဖ်က္ၿပီး အစဥ္လာသစ္ကို စတင္လိုက္တယ္ဆိုတာပါပဲ။
                               
                           မွန္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အစဥ္လာတစ္ရပ္ကို စတင္လိုက္ပါသည္။ ထိုႏွစ္မွစရ်္ ေမေမသည္ ေမြးေန႔တုိင္းတြင္ ေဖေဖႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမာင္ႏွမ မ်ားထံမွ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္မ်ား ရပါ သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္ႏွမေတြ အရြယ္ေရာက္လာၿပီး ၀င္ေငြေကာင္းလာသည္ႏွင္႔အမွ် ေမေမ႔ကို ပိုရ်္ ေကာင္းမြန္ေသာလက္ေဆာင္မ်ားကို ေပးႏိုင္ၾကပါသည္။
                                 
                            ေမ႔ေမ႔ ၏ အသက္ 50 ၿပည္႔ ေမြးေန႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ေမာင္ႏွမမ်ားသည္ သီးၿခားစီ လက္ေဆာင္မေပးေတာ႔ပဲ အားလံုးစုေပါင္းရ်္ လက္ေဆာင္ေကာင္းေကာင္းေလးတစ္ခု ေပးရန္ စီစဥ္ထားၾက ပါသည္။
                              ေမေမအတြက္ ဂုဏ္ၿပဳ ေမြးေန႔ပါတီပြဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္႔ အကိုႀကီးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႔ ေမြးေန႔ လက္ေဆာင္ကို ေပးလိုက္ပါသည္။ ေမေမသည္ လက္စြပ္ထည္႔ထားေသာ ကတၱီပါဘူးေလးကို ဖြင္႔ၾကည္႔ လိုက္ ပါ သည္။ ေမေမက ၿပံဳးရႊင္ေသာမ်က္ႏွာၿဖင္႔ ဧည္႔သည္ မ်ားကို သူရရွိတဲ႔ လက္ေဆာင္မ်ားကို ၿပသရင္း ကၽြန္မ ကေလးေတြက မလိမၼာၾကဘူးလားရွင္ ဟု ၀င္႔ၾကြားစြာေၿပာလိုက္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ဧည္႔သည္မ်ားကို လက္ေဆာင္ပစၥည္းကို လက္ဆင္႔ကမ္းၿပသရင္း ဧည္႔သည္မ်ားရဲ႔ အံ့ၾသခ်ီးမႊမ္းသံမ်ားသည္ တစ္ခန္းလံုးလွ်ံ သြားပါသည္။
                               
                             ဧည္သည္မ်ားၿပန္သြားေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္႔အမသည္ ပန္းကန္မ်ားကူေဆးေပးရန္ မီးဖို ခန္းတြင္က်န္ခဲ႔ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း မီးဖိုခန္းတြင္ ထိုင္ေနမိလိုက္ပါသည္။  မီးဖိုခန္းတစ္ဖက္မွ ေဖေဖ နဲ႔ ေမေမရဲ႔ စကားေၿပာသံကို အတိုင္းသား ၾကားေနရပါသည္။ ေဖေဖက မင္းလက္စြပ္ေလးက သိပ္လွ ၿပီး သိပ္ကိုက်က္သေရရွိတာပဲ၊ မင္းတစ္သက္မွာ ရဖူးတဲ႔ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ေတြထဲမွာ ဒီ လက္စြပ္ေလးက အေကာင္းဆံုးပဲေဟ႔........ ထိုအခါ ေမေမက ဒီလက္စြပ္ေလးက လွတာ ၊ တန္ဖိုးႀကီးေတာ႔ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ရဖူးတဲ႔ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ေတြထဲမွာ ဘယ္ဟာ အေကာင္းဆံုးဆိုတာ သိလား။ အဲဒါကေတာ႔ ဆံညွပ္ထုပ္ေလးေလ။ သားငယ္ေပးတဲ႔ ဆံညွပ္ထုပ္ေလးေပါ႔  လိ႔ု ၿပန္ေၿဖလိုက္တဲ႔အခါမွာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ မ်က္လံုးမွာ မ်က္ရည္မ်ား ၀ဲရ်္လာပါေတာ႔ သည္။


ဖတ္ဖူးတဲ႔ စာအုပ္ထဲမွ ၿပန္လည္မွ်ေ၀ ေပးလိုက္ပါသည္။
စာေရးသူအမည္ကို မမွတ္မိေတာ႔ပါ။


                                                                                                                                             
Rocker77



No comments:

Post a Comment